26 Şubat 2018 Pazartesi

...

Bazen susmalı düşünceler
Bir adım geri gitmeli
Ki görmeli her şeyi,
Çünkü içindeyken suyun
Bilmez hiçbir balık kıymetini,
Bilmez suyun mevcudiyetini.
Öğrenebilir ancak ölene dek kuruyarak
Bu yüzden alim durur hep kaybedenler
Çünkü her ölüşlerinde öğrenirler
Ve her öğrendiği daha anlamsız gelir
Çünkü bilmek anlamakla aynı şey değil.

Bazen durmalı yakarışlar
Gözler kurumalı yaşlardan
Ki görmeli her şeyi olduğu gibi
İçindeki zifiri ve sessiz boşlukta
O zaman gelirse gelir en zor vazgeçişler
Ve ancak o zaman mümkün olur
Her şeyi bırakıp kaçıp gitmeler

Bazen vazgeçmek gerekir
Tüm olasılıklardan
Ki görmeli her şeyi
Hangi yol zor sadece
Hangisinde gidilir ölüme
Tüm yollar ölüme giderken aslında
Hangi sözlerden dönülür
Hangi gelecekten vazgeçilebilir
Kimin için ölebilmek gerekir
Veya bu gerçekten bir gereklilik midir?
Çünkü bu dünyada ne yaparsan yap
Ne seçersen seç
Ne istersen iste
Farketmez
Çünkü bu dünyada her saniye her an
Sadece ölünebilir
Durmadan

Bazen kapatmalı gözlerin
Ki görmeli her şeyi
Kapatıyorum gözlerimi
Duruyorum, bakıyorum, görmüyorum
Gelecek koyu bir sis
İsyan edesim var her saniye
Ama kime, neye ve nasıl bilmiyorum.

Hiç yorum yok: